
Bij bewonersinitiatieven zocht u tot op heden contact met uw wijkoverlegplatform. Doet u vanaf 1 januari 2017 een nieuwe financiële aanvraag voor een leuke activiteit dan doet u dit vanaf nu tot de website www.maakcapelle.nl.
Dit is hét platform van bewonersinitiatieven in Capelle aan den IJssel. Voorheen verliep uw aanvraag via een invulformulier van het wijkoverlegplatform (WOP). Meer mensen worden zo bereikt; samen werken we aan een mooiere stad, vol initiatieven en activiteiten. Vanaf nu is budget en mogelijke ondersteuning digitaal aan te vragen.
Maak Capelle
Maak Capelle is een gezamenlijk initiatief van de gemeente, Havensteder, Van Cappellen Stichting, Buurtkracht en BRUIS. Hiermee willen we Capelse initiatieven zichtbaar maken en initiatiefnemers zoals u helpen bij het verzamelen van budget, mensen en spullen.
Welke initiatieven?
Heeft u een leuk idee voor een straatfeest, cursus, opfleuring van de omgeving of andere bijzondere activiteit? Vraag er via Maak Capelle budget of spullen voor aan of doe een oproep om vrijwilligers te werven. Wilt u ondersteuning of heeft u hulp nodig bij het invullen van de formulieren? Neem dan contact op met de helpdesk van Maak Capelle via (010) 30 31 220 of helpdesk@maakcapelle.nl.
Aanvragen financiële bijdrage
Met Maak Capelle versnellen we ook de uitbetaling als uw aanvraag wordt goedgekeurd door het WOP (en mogelijk ook andere sponsoren). Binnen vijf werkdagen kunt u al beschikken over het geld. Heeft u meerdere sponsoren? Na afloop van uw project hoeft u maar één financiële verantwoording in te leveren bij Maak Capelle.
Waarom Maak Capelle
Met Maak Capelle wordt uw aanvraag online voor iedereen zichtbaar. Zowel het WOP als Havensteder en mogelijke andere sponsoren ontvangen uw budgetaanvraag. Zo hoeft u maar één keer een aanvraag te doen. Daarnaast ontvangen buurtbewoners die ingeschreven staan bij Maak Capelle ook bericht van uw initiatief of idee. Als zij uw bericht zien en willen helpen, kunnen zij dit via Maak Capelle aangeven.
Meer informatie?
Heeft u vragen over de verandering of over Maak Capelle? Neem dan contact op met de helpdesk of kijk op www.MaakCapelle.nl.
Stichting Maak Capelle, Helpdesk Telefoon: (010) 30 31 220
E-mail: helpdesk@maakcapelle.nl www.maakcapelle.nl
Zo plaatst u uw budgetaanvraag
Het aanmelden van uw buurtinitiatief doet u vanaf heden eenvoudig en snel via www.maakcapelle.nl. Hierbij volgt u de volgende stappen:
-
Stap 1: maak een account aan
Maak een account aan op ww.MaakCapelle.nl. -
Stap 2: meld uw initiatief aan
Meld vervolgens uw initiatief aan met een korte beschrijving. Zo brengt u mogelijke sponsoren en eventuele deelnemers op de hoogte van uw idee. -
Stap 3: Buurtkracht toetst uw aanvraag
Een buurtcoach van Stichting Welzijn Capelle/Buurtkracht ontvangt uw aanvraag en neemt binnen vijf werkdagen contact met u op. De buurtcoach toetst uw aanvraag aan regels en voorwaarden van Maak Capelle. Zie www.maakcapelle.nl voor meer informatie. -
Stap 4: uw aanvraag goedgekeurd?
Wanneer Buurtkracht/Stichting Welzijn Capelle uw aanvraag goedkeurt, komt uw initiatief online te staan. Aangesloten partners zoals uw WOP, Havensteder en directe buurtbewoners ontvangen hierover een e-mail. -
Stap 5: beoordeling WOP
Het WOP bepaalt voor zichzelf of zij uw initiatief wil steunen, afhankelijk van de door het WOP opgestelde voorwaarden. Indien het WOP uw aanvraag steunt, ontvangt u een donatie via Maak Capelle. U ontvangt hierover een e-mail. -
Stap 6: benodigd budget volbracht
Indien u uw benodigde budget gedoneerd krijgt, betaalt Maak Capelle u binnen vijf dagen uit. -
Stap 7: afronding
Na het afronden van het initiatief levert u aan Maak Capelle een kort verslag en foto’s van het evenement. Dit is ter verantwoording aan uw sponsoren en ter inspiratie aan andere buurtbewoners. Tot slot stuurt u een financiële verantwoording aan Maak Capelle. Hierbij verantwoordt u de gemaakte kosten voor de donateurs aan uw initiatief.